EMAS Dijangka Akan Mendaki Sementara, Dijangka Sambung Penerjunan!

EMAS Dijangka Akan Mendaki Sementara, Dijangka Sambung Penerjunan!

2024-03-27 • Dikemaskini

Fed mengumumkan pada hari Rabu bahawa ia membiarkan kadar dasar tidak berubah pada 5.25%-5.5% sebagai ramalan. Ringkasan Unjuran (SEP) yang disemak semula, juga dikenali sebagai plot titik, menunjukkan bahawa pembuat dasar masih menjangka untuk mengurangkan kadar dasar sebanyak 75 mata asas pada 2024, sama seperti yang mereka lakukan pada Disember. Reaksi awal terhadap plot titik mencetuskan kadar lebih rendah dalam hasil bon Perbendaharaan AS dan menjejaskan Dolar AS, dengan pelabur cenderung ke arah penurunan kadar pada bulan Jun. Kebarangkalian Fed membiarkan kadar dasar tidak berubah pada bulan Jun menurun kepada 25% daripada 40% sebelum pengumuman Fed.Dalam sidang akhbar selepas mesyuarat itu, Pengerusi Fed Jerome Powell memberi tahu yang agak optimistik tentang prospek inflasi dan memaksa USD untuk kekal di bawah tekanan menurun. Powell mengakui bahawa angka inflasi adalah "agak tinggi" pada bulan Januari dan Februari tetapi menyatakan bahawa mereka tidak mengubah keseluruhan cerita tentang disinflasi, dengan alasan bahawa mereka lebih tinggi disebabkan kesan bermusim.

Analisis Teknikal (XAUUSD)

XAUUSDM30.png

Pasangan mata wang XAUUSD pada hari ini di lihat dalam perjalanan menuju Rintangan terdekat 2205.80-2208.90. Dan setelah itu ia dijangka akan membuat penurunan untuk mencari Sokongan terdekat 2196.20. Jika harga berjaya menembusi Sokongan tersebut maka harga akan membuat penurunan lagi untuk menguji Sokongan seterusnya berada di 2188.10.

TRADE BERSAMA FBS

Serupa

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera