EMAS: $1,800 tidak dapat dielakkan

EMAS: $1,800 tidak dapat dielakkan

2022-12-20 • Dikemaskini

Baru-baru ini, emas telah mendaki melepasi paras harga $1750 menghampiri aras rintangan bulan Mei, di $1764. Itu berlaku hasil dari perarakan menaik bulls sepanjang hari pada hari Jumaat di mana ia telah meninggalkan harga dasar $1,722. Apa ertinya?

1.png

Jumaat penuh dengan kebimbangan gelombang kedua dan pertembungan sosial. Sehingga sekarang, kedua-duanya masih lagi terlihat di skrin radar. Justeru dari itu, sehingga orang ramai mula mengosongkan jalanraya dan bertenang, terutamanya di AS, dan para pelabur tidak lagi mempertimbangkan tentang penularan semula virus di skala besar, emas akan berhak sepenuhnya untuk naik.

Secara teknikalnya, kita mungkin akan melihat pertumbuhan harga emas yang lebih agresif. Di carta harian, kenaikan harga ke paras tertinggi $1,750 dan lebih baru-baru ini hanya sekadar melengkapkan episod pergerakan mendatar di sempadan atas saluran (channel). Buat masa ini, trend keseluruhan masih mempunyai banyak ruang untuk pergerakan ke atas yang seterusnya.

2.png 

Bagaimana pun, dalam jangka masa panjang tidak ada banyak bukti – setakat ini – untuk membolehkan kita menjangkakan lengkungan semasa (“2”) menjadi securam seperti sewaktu krisis 2009-2010 (“1”). Pada masa yang sama, biarpun ia mempunyai kecederungan yang lebih rendah, ia masih belum memasuki peringkat di mana kecerunan graf melunak, yang mana secara geometri berkemungkinan akan bermula di sekitar $1,800. Di atas sebab ini, selamat untuk kita andaikan bahawa ketidaktentuan semasa tentang gelombang kedua dan isu-isu global lain akan memberikan tenaga yang secukupnya untuk mendorong harga emas naik ke $1800 di dalam trajektori yang hampir lurus. Kemudian, bagaimana pun, ia akan mereda jika keadaan dunia semakin pulih. Jika itu tidak berlaku, lengkungan menaik itu masih ada di sana.

3.png

                                                                                                      LOG MASUK

Serupa

Pasaran Minyak Gempar UAE Nak Tinggalkan OPEC!
Pasaran Minyak Gempar UAE Nak Tinggalkan OPEC!

Pasaran minyak mentah digegarkan oleh laporan bahwa Emiriah Arab Bersatu (UAE) mempertimbangkan untuk keluar daripada pertubuhan Negara-negara Pengeksport Petroleum (OPEC) Ini susulan laporan Wall Street Journal yang memetik kenyataan pegawai Emirati…

Berita terkini

Deposit dengan sistem pembayaran tempatan anda

Notis pengumpulan data

FBS menyimpan rekod data anda untuk mengoperasikan laman web ini. Dengan menekan butang "Terima", anda menyetujui Polisi Privasi kami.

Callback

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Tukar nombor

Permohonan anda telah diterima

Pengurus akan menghubungi anda dalam amsa terdekat

Permohonan panggil balik seterusnya untuk nombor telefon ini
boleh dilakukan dalam dalam

Jika anda mempunyai isu yang perlu disegerakan, sila hubungi kami menerusi
Live Chat

Masalah dalaman. Sila cuba sebentar lagi

Jangan bazir masa anda – pantau bagaimana NFP mempengaruhi dolar AS dan kaut keuntungan!

Anda sedang menggunakan pelayar web yang versinya sudah lapuk.

Kemaskini kepada versi terkini atau cuba pelayar lain untuk penggunaan yang lebih selamat, selesa dan produktif.

Safari Chrome Firefox Opera